Articles - Indústria i Territori
La beguda neix durant el confinament de la mà d'Ivan Caelles, un productor d'oli del Pallars Jussà. Caelles ja tenia una producció d'oli d'oliva, Erm Oli d'Olives de Muntanya, a la mateixa comarca, però no va ser fins a l'any 2020 que va poder fer realitat la seva idea de fusionar les seves dues passions: la cervesa i les olives.
Per fer-ho realitat es va posar en contacte amb Click & Brew, una fàbrica de cervesa artesana i que treballa amb diferents productes. La dificultat més gran va ser poder combinar dos elements que són indissolubles com són l'oli i l'aigua. La cervesa Oliba Green Beer es va poder fabricar seguint la manera d'elaborar la bohemian pilsner, beguda originaria de la República Txeca, i s'ha aconseguit "una cervesa amb un toc d'oliva" com ha afirmat Neus Huguet, la responsable de comunicació.
Oliba Green Beer pretén ampliar la seva gamma de productes amb altres tipus de cervesa, com la negra o més torrada. D'aquesta manera aconseguirien poder arribar a un públic més ampli i mantenir la seva presència al mercat.
La marca catalana ha aconseguit molt més que els seus objectius plantejats, ja que de les 100.000 ampolles que tenien previstes vendre, n'han venut 600.000. Moltes de les demandes provenen d'altres països europeus com Dinamarca o Suïssa. De fet, actualment, estan negociant per poder accedir al mercat de 28 països més.