Catalonia Talent

Catalonia Talent
Opinió

GAUDÍr X.0: la cultura digital i la nova internet dels sentits

13 de setembre de 2021

Articles - Ciència i Coneixement

Gaudí va obrir Catalunya al món gràcies al Modernisme, manifestant arts i pensament a traves de l’arquitectura (Patrimoni de la Humanitat). Ell va ser un geni tremendament avançat al seu temps per a la seva especial habilitat per a tractar l’espai i el volum, un geni del 4D, abans d’existir, amb una bellesa que enamora tots els sentits.

Les noves tecnologies i la situació COVID han provocat que les arts, la cultura, el disseny i l’oci estiguin adoptant ràpidament noves formes, models de negoci i obrin nous mercats.

La tecnologia blockchain i el món cripto han obert pas a les plataformes de venda de noves formes de col·leccionisme de creacions digitals, ja siguin col·leccionables, obres digitals inèdites o inclús edicions exclusives de marques de luxe o fantokens.

Aquests “actius digitals” es compren en forma de NFTs (tokens no fungibles en anglès) a plataformes com Binance però també a Christie’s i són productes singulars com el codi font d’Internet (World Wide Web), articles originals del NYT, els primers esbossos de dissenys exclusius de les primeres marques o obres d’art originals digitals com Beeple.  Ara els cromos són digitals i la imatge de Messi, es venen com NFTs, és el Messiverse. Igualment la moda, ara comprem outfits per a vestir les nostres mascotes o avatars digitals com abans fèiem amb la robeta del Nenuco.

La revolució és tal, que ja hi han museus d’art digital com el museu Mori de Japó que és tot una festa pels sentits de colors, immersió i sensacions o d’altres que s’obren a vendre col·leccions de NFTs d’obres pròpies, unes litografies digitals, com el museu Hermitage de Moscú. Una de les exposicions que ha tingut més èxit aquest any, ha estat les més de 100 mostres de les obres de Van Gogh de manera immersiva, l’art en moviment.

A la vegada, internet evoluciona i la nova evolució serà Metaverse. El Metaverse és una evolució d’internet a un món digital on aplicant noves tecnologies cada vegada hi haurà una experiència més immersiva i per això podem comprar parcel·les i pisos en aquest nou món, inclosa la Sagrada Família.

 

 

Gaudí, després de molts anys continua sent una experiència única de formes, colors i sensacions. Si visques ara, tindríem un Gaudí-r X.0 perquè el talent és el que marca la diferència per molta tecnologia que apliquis.

 

La Intel·ligència Artificial (IA), l’aprenentatge automàtic i el processament del llenguatge, el internet de les coses i la realitat augmentada, entre d’altres estan revolucionant tots els camps però l’essència és la mateixa, la creativitat, sigui física o digital i estem passant del internet de les coses al internet dels sentits.

 

La IA ja està a la base de bona part de la música electrònica. Gràcies al aprenentatge automàtic, aquests sistemes poden captar sons, ritmes i patrons i per tant generar lletres i noves cançons, igualment amb els poemes, dictàmens legals, etc. 

 

La següent revolució industrial, és la computació cognitiva que ens permetrà en pocs anys que aquestes experiències siguin molt immersives en tots els sentits, buscant la unió de lo humà, lo físic i lo digital: l’experiència on serà difícil distingir lo real de lo imaginari sent el cervell la interfície de l’usuari del futur.

 

Estem passant del Internet dels codis al internet de les emocions i els sentiments. Las IAs avui en dia fan anàlisi dels sentiments, la IA emocional, per aplicar-lo als algoritmes i conèixer millor les nostres reaccions humanes a efectes de màrqueting d’una marca, acceptació d’un producte, una campanya política o de predicció de comportaments per posar alguns exemples.

Aquestes IAs inclouen anàlisi del text (xarxes incloses) per processar el llenguatge, àudios i vídeos per classificar reaccions positives, negatives o neutres i conèixer el significat emocional en les comunicacions com el sarcasme.

Avui en dia això s’utilitza per preveure reaccions com per exemple l’Hedonòmetre de la Universitat de Vermont que analitza 50 Milions de tweets per calcular el magatzem diari de felicitat o la valoració de la confiança en les vacunes de la OMS, d’estats o ajuntaments. Ja existeixen moltes companyies que ofereixen plataformes i bases de dades per a fer aquests anàlisi. Al final la seva eficàcia depèn de les dades i aquí entrem en la economia de la dada que dona per un altre article o centenars.

Jo crec que a part de lògica, els humans també som bioquímica i no és tant senzill, com deia un amic meu “els humans som cervell i passió i no te perquè ser en aquest ordre”, estaria bé poder conversar sobre això amb un geni com Gaudí.

En la era del humanisme tecnològic, compte amb els tòxics, troians i trolls i envolteu-vos de sinergents que sempre sumen aptituds, equip i valors.

Contingut relacionat

FGC Turisme
Carregant...
x