Barcelona Activa, l’agència de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, comença avui la campanya de branding ‘Barcelona Activa et connecta’, amb l’objectiu de connectar els recursos i serveis que ofereix amb les persones usuàries. Els quatre àmbits principals d’actuació són: emprendre, impulsar un negoci, trobar feina o formar-se, al llarg de la vida professional. Alhora busca donar-se a conèixer a les persones que encara no han participat en algun dels seus programes i serveis.
El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que l’objectiu “és seguir acompanyant persones i empreses per tal de construir una ciutat millor, amb més preparació i amb totes les eines necessàries que els aporta Barcelona Activa, en àmbits tant importants com l’impuls d’un negoci, emprendre, formar-se, rebre orientació laboral o trobar feina. Aquesta campanya, que arribarà a tota la ciutat, ajudarà a posar de manifest que l’agència municipal és present i es troba a disposició de la ciutat, amb equipaments, programes i serveis, i per assessorar amb tot el suport del nostre personal tècnic i expert”.
Jaume Collboni ha afegit que “ho fem amb mirada global i també tenint en compte la realitat dels barris i la proximitat, amb la voluntat d’arribar a tothom. Les dades dels darrers anys demostren que estem atenent persones que abans no coneixien Barcelona Activa, i la finalitat de la campanya és apropar encara més els recursos al món del treball i l’empresa”.
Segons l’Enquesta Òmnibus Municipal, març-abril 2022, un 74% de barcelonins i barcelonines coneix Barcelona Activa, principalment per la via del ‘boca-orella’, amb persones que han participat a programes i serveis i els han recomanat. Els serveis més coneguts són l’orientació i el suport a la recerca de feina (42%), els cursos de formació (32%) i el suport a la creació i creixement d’empreses (32%). La campanya busca augment el coneixement de l’oferta de Barcelona Activa.
Barcelona Activa s’havia adreçat en les campanyes anteriors a targets específics, com ara joves, dones, persones emprenedores, o en situació d’atur, entre d’altres. També es feien campanyes sobre la posada en marxa algun servei o equipament, o projectes específics, com els ajuts Llança’t per a autònoms, Crea Feina, per a empreses que contractin, o l’Impulsem el que fas per a projectes econòmics de barris, entre d’altres. Aquesta comunicació implica que l’agència és coneguda només a través d’alguna de les seves activitats, sense oferir una visió global de tots els programes i serveis per acompanyar la ciutadania i les empreses.
Aquesta visió conjunta s’ofereix per primera vegada en una campanya amb una imatge única dels serveis, amb petites variacions en els colors i les persones que surten en primer pla, per tal de mostrar un target genèric i divers, i amb caràcter propi segons els districtes, explicant els seus equipaments i activitats als territoris.
Barcelona Activa, que fa 35 anys enguany, vol recordar a la ciutadania que està al seu costat per acompanyar i aportar solucions a les necessitats de la persona al llarg de la seva vida professional i també de les empreses. L’objectiu final és que Barcelona tingui una ciutadania amb més formació, amb menys taxa d’atur i amb ocupació de qualitat, i empreses que trobin més espais de creixement i més oportunitats de negoci.