La crisi provocada per la Covid19 ha evidenciat la necessitat inajornable de l’adaptació digital del comerç de proximitat. Tenir presència a internet, fer ús de les XXSS o perdre la por a l’e-commerce és ara, més que mai, cabdal per la pervivència de molts dels comerciants de Barcelona.
Així neix re-connectant. Impulsat per Barcelona Activa, finançat per Endesa i gestionat per Barcelona Comerç.
Avui, dimecres, 8 de juny, el programa ha estat presentat pel president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, conjuntament amb el Primer Tinent d’Alcalde i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, la Regidora de Comerç, Montserrat Ballarín i la Directora General d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa.
El projecte nascut a Barcelona Activa, detecta, a l’inici de la pandèmia, la necessitat de millorar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi provocada per la crisi covid19 i és un exemple més de col·laboració público-privada, que ens ha d’acompanyar els propers anys.
Així doncs, re-connectant acompanya i empodera al comerciant durant tot el procés d’implantació del seu pla de digitalització, de principia a fi, pas a pas, de tal manera que acabarà el programa amb l’autonomia, la seguretat i els recursos suficients per integrar la vessant digital en el dia a dia de la gestió del seu negoci.
Aquest acompanyament el fan 20 agents digitals especialitzats en aquesta matèria i contractats especialment per dur a terme aquesta tasca. Agents digitals, contractats, gestionats i coordinats per Barcelona Comerç, gràcies al suport d’Endesa, plenament implicada en l’impuls de les primeres oportunitats laborals d’alt nivell entre els joves del nostre país.
Actualment, 127 comerços ja gaudeixen dels beneficis de re-connectant i ja han estat programades més de 3.638 hores d’assessorament relacionades amb les diferents accions recollides al pla de digitalització a la carta creat per a cada comerç. Entre altres temàtiques i de la ma dels agents digitals, que fan de mentors dels comerciants i amb qui estableixen una estreta relació de col·laboració i confiança , es facilita formació quant a configuració i revisió web i perfils de XXSS, revisió i millora SEO, recerca i identificació de paraules- clau, configuració e-commerce, planificació de newsletters o definició de continguts i publicacions, per exemple.
Els comerços que encara no hagin accedit al programa re-connectant i estiguin interessats en fer-ho poden presentar la seva sol·licitud a: https://empreses.barcelonactiva.cat/ca/web/es/assessorament-en-digitalitzacio
re-connectant: un any, una ciutat, 20 agents digitals i 400 comerços de proximitats preparats pels desafiaments d’una nova societat.
Font: Barcelona Comerç