Articles - Indústria i Territori
El Govern ha exposat 15 nous vehicles per augmentar la freqüència de trens entre Sabadell i Terrassa, que arribaria a ser de cinc minuts i cada dos minuts i mig a Sant Cugat. Es vol ampliar la periodicitat de ferrocarrils perquè sigui similar al metro. El nou tren està format per quatre cotxes, espais per a persones de mobilitat reduïda i ports USB a cada seient.
La línia encara no serà operativa, estarà de proves durant 6 mesos abans de ser accessible per al públic. L'actualització de la línia Barcelona – Vallès té com a objectiu augmentar els passatgers que utilitzin transport públic i reduir la contaminació del transport privat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha declarat que "Hem d'arribar als 1.500 milions de viatges, és una peça clau per al canvi climàtic. Més integració, més sostenibilitat, més tecnologia i més resiliència".
A part d'aquestes incorporacions de vehicles als ferrocarrils, també es vol digitalitzar tota la línia del Vallès. Segons ha confirmat el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, "s'ha digitalitzat tot, sobretot entre Catalunya i Provença, perquè els trens circulin en sistema automàtic i garanteixin la fiabilitat del servei". També es contractarà més personal, gràcies a la introducció dels nous trens.
Calvet ha afirmat que a part de millorar els serveis dels FGC, també s'estan fent gestions per millorar la resta de transport públic, com l'R-Aeroport, la finalització de la línia 9 de metro o la unió de tramvies a la Diagonal. A part, ha confirmat altres projectes fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, com el servei de Rodalies de Lleida encarregat a FGC o en tren-tramvia de Tarragona.