Catalonia Talent

Catalonia Talent

El saló Alimentaria & Hostelco obre amb més de 3.200 expositors i expectativa d'atraure més de 100.000 visitants

18 de març de 2024

Articles - Gastronomia i alimentació

El saló biennal Alimentaria & Hostelco ha inaugurat la seva edició amb l'objectiu de superar els 100.000 assistents aconseguits fa dos anys. L'esdeveniment, situat al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona, ha estat l'enllaç d'intensos debats sobre la cadena alimentària, impulsats per les recents protestes agrícoles, i l'estabilització progressiva dels preus dels aliments després d'un any rècord.

"La cadena de valor és fonamental, començant pels pagesos i el món agrari", ha destacat Antoni Valls, director d'Alimentaria. El saló, que aglutina els sectors de la indústria alimentària, hostaleria i restauració, compta amb la participació de més de 3.200 empreses expositores i s'estima que tindrà un impacte econòmic entre 180 i 200 milions d'euros.

A més dels productes tradicionals, l'Alimentaria & Hostelco 2022 destaca per la presència de productes innovadors com aliments funcionals, proteics i sense al·lèrgens, així com una àmplia gamma de proteïna vegetal.

L'organització ha ressaltat la gran internacionalització dels expositors, amb aproximadament un miler provinents de l'estranger. Itàlia tindrà una presència destacada en la fira, on es preveu que el 25% del públic sigui internacional, i ja s'han registrat congressistes de més de 130 països.

El saló, que es prolongarà fins dijous, no preveu superar el rècord de visitants aconseguit en anys anteriors, quan es realitzava conjuntament amb el certamen vitivinícola, que ara se celebra de manera independent com la Barcelona Wine Week.

Entre les empreses participants es troben reconegudes marques com Unilever, Coca-Cola, Damm, Nestlé, Aneto, Casa Tarradellas, El Pozo, Noel Alimentaria, Grupo Jorge, Argal i Danone.

Redacció

Contingut relacionat

Carregant...
x