Catalonia Talent

Catalonia Talent

Convertir la ratafia catalana en un licor de referència als restaurants i les llars, objectius de la nova campanya de la IGP Ratafia Catalana

16 de juliol de 2021

Articles - Comerç i Turisme

La IGP Ratafia Catalana ha presentat aquest dijous a Foment del Treball la campanya de promoció estival 2021. L’activitat tenia per objectiu donar a conèixer les accions que al llarg dels propers mesos, els productors d’aquesta Indicació Geogràfica Protegida, realitzaran al costat del sector de la restauració i les empreses distribuïdores per a que la ratafia catalana esdevingui el licor de referència de les sobretaules al país, amb divulgació entre la població catalana i el turisme. 

L’acte serà conduït per Pep Escudero, professor de l’Escola Espiells de la Universitat Rovira i Virgili i autor del llibre “Els Secrets de la Ratafia”, i va comptar amb la presència de productors, distribuïdors i restauradors, a més d’Òscar Nebreda, padrí de la iniciativa.  

L’acte, en que hi ha participat el vicepresident de Foment del Treball i president de l’Institut Agrícola, Baldiri Ros; el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chías, i el president de la IGP, Faustí Bosch, ha servit per reivindicar la vigència i modernitat de la ratafia catalana com a licor de referència, popular, tradicional i propi, per a que sigui inclòs a les cartes dels restaurants, i recomanat per a les sobretaules per part dels propis restauradors. 

Faustí Bosch ha recalcat la importància que té la IGP a l’hora de preservar les formes d’elaboració i adequar el sector de la ratafia a les normatives europees que marquen els mètodes i la seguretat del procediment alimentari.  

Per la seva banda, Pere Chías, president del Gremi de Restauració, ha donat suport decidit a la campanya, i ha proposat que la ratafia no només sigui un xupet o digestiu, si no que es prengui com a aperitiu o en l’àmbit de la cocteleria, i ha revelat que un conjunt nombrós dels restaurants del Gremi recomanaran la ratafia a partir d’ara. 

La presentació de la campanya ha estat a càrrec d’Enric Porta, secretari del Consell Regulador, que ha explicat el desenvolupament d’aquesta acció al llarg dels propers mesos.  

En nom dels distribuïdors, Toni Falgueras del Celler de Gelida ha destacat les virtuts de la ratafia davant altres licors europeus que es consumeixen a Catalunya i als quals la ratafia no té res a envejar.  

L'il·lustrador Oscar Nebreda ha realitzat un dibuix al·lusiu a la ratafia durant l'acte. 

Baldiri Ros, vicepresident de Foment del Treball i President de l’Institut Agrícola, ha recordat en la seva introducció la importància de l'agricultura i tota l'economia que té a veure amb la terra i els seus valors, potenciats després de la pandèmia. 

Finalment ha tingut lloc l’acte de signatura del conveni de col·laboració que regula aquest acord entre les institucions participants. 

Contingut relacionat

Carregant...
x