L'Associació Espanyola d´Economia Digital (Adigital) i Tech Barcelona, l'associació que vertebra l'ecosistema digital i tecnològic de la capital catalana, varen iniciar la setmana una col·laboració en assumptes d'agenda pública a nivell de la Unió Europea, Espanya, Catalunya i Barcelona, amb el objectiu d'impulsar la digitalització de l'economia. L´acord es va presentar al Pier 01 de Tech Barcelona i va comptar amb la participació de Lluís Juncà, director general d´Innovació i Emprenedoria de la Generalitat, Pau Solanilla, comissionat de Promoció de la ciutat de l'Ajuntament de Barcelona; Maria Mora, directora general dinnovació de Foment del Treball, César Tello, director general dAdigital i Miquel Martí, Conseller delegat de Tech Barcelona.
En el marc de la presentació de l'informe Economia Digital a Espanya, elaborat per l'Adigital i el Boston Consulting Group (BCG), es va debatre sobre el paper de Barcelona per assolir el 40% d'economia digital el 2030. Els participants coincidiren que Barcelona, un hub tecnològic de referència del sud d'Europa, té el posicionament estratègic per liderar la nova economia digital. En aquest context, la nova llei de startups, el pla Barcelona GreenDeal de l'Ajuntament de Barcelona, els plans del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat, els fons NextGen i l'augment d'empreses tecnològiques són elements clau per enfocar el creixement i la transformació del model econòmic en els propers anys.
El que fem ara condicionarà allò que tindrem”, assegurà Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona. "Una visió que ens dirigeixi cap a una societat més justa, moderna, i on les ciutats adquireixin més pes en l'economia mundial". César Tello, director general d'Adigital, justificà que “una economia digitalitzada és una economia més resilient” i que per fomentar aquesta transformació, cal “una regulació intel·ligent que promogui la innovació”. Lluís Juncà va afegir que “l'ecosistema català està en rècords històrics: d'empreses, de llocs de treball, d'inversió, i el repte ara és estendre aquest model més enllà del centralisme de Barcelona, i contemplant l'impacte de la tecnologia i les empreses a la societat”.
Pau Solanillas destacà que “el talent és el nou petroli” i que per atraure i retenir talent cal que “la ciutat sigui agradable per viure i treballar” i que funcioni la col·laboració publicoprivada.
Per la seva banda, Maria Mora va destacar la importància que el sector industrial tradicional, i especialment les pimes, se sumin a la transformació digital”. En aquest context, Mora va afegir la importància que el marc regulador faciliti l'atracció de talent i ajudi a connectar el món tecnològic disruptiu i el sector empresarial més tradicional”.
Amb aquesta nova col·laboració es pretén assolir l'objectiu marcat per la Secretaria d'Estat que l'economia digital arribi al 40% del PIB el 2030, per generar més i millors sinergies entre capitals.