Articles - Gastronomia i alimentació
El saló de referència de la indústria alimentària espanyola i un dels màxims exponents del panorama firal internacional torna al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 4 al 7 d’abril amb l’objectiu de contribuir a impulsar el sector sota els criteris de sostenibilitat, innovació i obertura de nous mercats. A dos mesos de la seva obertura, l’esdeveniment registra grans nivells de contractació i prepara els darrers detalls de la convocatòria més esperada.
Grocery Foods; Snacks, Biscuits & Confectionary; Intercarn; Interlact; Expo Conser; Fine Foods i Organics són alguns dels sectors d’Alimentaria que ja han arribat a la plena ocupació. Al costat d’Hostelco, el saló líder de la indústria alimentària i la seva cadena de valor, preveu ocupar 7 pavellons del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, vorejant una superfície expositiva neta de 85.000 m², inclosos els espais destinats a congressos i altres activitats complementàries a l’oferta comercial.
Així, prop de 3.000 empreses conformaran l’oferta global d’Alimentaria i Hostelco. Segons les dades de contractació, la presència internacional serà considerable: unes 400 empreses, el 18% del total, procediran de 52 països i ocuparan una àrea de 15.000 m². Entre ells, destaca la participació per primera vegada de Brasil, Eslovàquia, Austràlia, Canadà, Unió dels Emirats Àrabs i Puerto Rico.
El 87% de les firmes que apostaven per acudir a la convocatòria el 2020 es mantenen fidels al saló i revaliden novament la seva participació. Així mateix, més de 200 empreses acudeixen per primera vegada a la cita per buscar oportunitats de negoci o explorar possibilitats d’exportació.
Per a J. Antonio Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, la propera edició de la fira “contribuirà a impulsar el desenvolupament d’un sector estratègic per a l’economia espanyola com és la indústria d’alimentació i begudes, així com continuar potenciant el posicionament dels aliments i begudes espanyols als mercats internacionals, connectant negocis i promovent el networking presencial amb compradors clau del mercat”.
Per això, el saló convidarà 1.400 compradors clau, importadors i distribuïdors d’Europa, Llatinoamèrica i Amèrica del Nord per dur a terme prop de 12.500 reunions de negocis amb les empreses expositores participants al saló.
Màxima ocupació
D’entre els 10 salons específics que configuren Alimentaria, destaca el dinamisme d’Intercarn, el sector dels carnis i derivats, que supera ja els 14.000 m² de superfície situant-se com el de major espai d’Alimentaria. Aquest sector assumeix així el lideratge d’aquesta edició, ratificat per la indústria càrnia espanyola que reconeix el saló com la seva principal plataforma de negocis i internacionalització.
Per la seva banda, totes les comunitats autònomes espanyoles ja han confirmat la seva presència a Alimentaria i la resta de salons ja estan totalment reservats o amb nivells d’ocupació propers al 90%. Entre ells hi ha Interlact (làctics i derivats), Expoconser (conserves), Snacks, Biscuits & Confectionary (indústria del dolç i canal impuls), Mediterranean Foods (aliments de la Dieta Mediterrània, productes frescos, olis d’oliva i olis vegetals), Restaurama (Food Service), i el nou espai Alimentaria Trends, que inclourà subsectors productius en voga com els aliments delicatessen (Fine Foods), els de producció orgànica (Organic Foods), els aliments lliures d’al·lèrgens (Free From), els d’elaboració Halal (Halal Foods) i els funcionals (Functional Foods); i Grocery Foods, que reunirà empreses de gran consum alimentari. Finalment, International Pavilions unirà tota la representació internacional i Lands of Spain farà el mateix amb la producció territorial de les diverses CC. AA espanyoles.