El Mercat de la Boqueria compleix 180 anys en un moment de crisi que també està fent la guitza al sector del comerç. Tanmateix, el gerent del Mercat, Òscar Ubide, no perd de vista que “les crisis són moments d’oportunitats” i desencadenants de canvis: “Calen noves propostes, noves idees, i aquesta és la part bona del desastre que estem vivint. Permetrà reinventar-nos en tots els sectors”.
En aquesta línia, les paraules d’Ubide s'han traduït a la pràctica, mirant de d’adaptar-se a les necessitats del client en un context advers com l’actual. Per exemple, es mostra sorprès amb la bona acollida del servei telefònic: “Hi ha molta gent gran, que viu al centre històric, que coneix la Boqueria, les parades, i que demana els talls tal com els vol”. El Mercat ja disposava d’un servei on-line anterior a aquesta crisi, però el gerent apunta que les comandes a través d’aquest mitjà s’han disparat: “S’ha demostrat que es pot comprar un lluç per Internet, és factible, i el peix és el que més es ven”.
La capacitat de resistència i de resiliència que encarna la Boqueria recull l’esperit dels Premis Talent Cambra 2020, que pretenen fomentar el talent del nostre país en un moment marcat per la Covid-19 i el confinament. L’edició d’enguany segueix acollint un premi dedicat al Comerç, al que el propi Ubide fa una crida a participar i apadrinar.
Podeu consultar l’entrevista completa en aquesta notícia publicada a ElNacional.cat