Miriam Ballesteros és la Directora de Màrqueting d'Strands, una empresa que, com la nostra entrevistada, està especialitzada en tecnologia financera (FinTech, en anglès). "L'essència del FinTech és facilitar la transformació digital dels bancs a través de la innovació tecnològica", resumeix Ballesteros, que en un context de confinament i de teletreball pren encara més importància: "Les indústries que no tenien la digitalització a l'ADN han vist que tenien aquesta necessitat d'oferir millors serveis i d'aportar valor a l'usuari".
El que també contribueix a aportar valor a l'usuari és el màrqueting. En aquest sentit, considera fonamental partir de la base que "el màrquetinf s'ha de fer servir per resoldre els problemes dels teus clients, no pas per pal·liar les debilitats de la pròpia empresa". Des d'aquesta perspectiva, alerta del risc que pot suposar per a una empresa desvincular el màrqueting de la qualitat del producte que s'ofereix: "Si tu vols fer màrqueting però el teu producte no és bo, primer encarrega't d'oferir alguna cosa que aporti valor".
A banda de la seva feina a Strands, Ballesteros també dedica part del seu temps a escriure articles i participar en conferències sobre lideratge femení per Europa i els Estats Units. En aquest sentit, considera que "el lideratge femení potencia l'empatia, un atribut fonamental en temps de crisi". Al mateix temps, però, sosté que l'ideal és que la figura del líder reuneixi una diversitat d'atributs catalogats com a masculins -"capacitat analítica, eficàcia econòmica i presa ràpida de decisions"- i com a femenins -"comunicació empàtica, pensar a llarg termini i pràctiques de cooperació amb l'equip"-.
Podeu consultar l'entrevista completa en aquesta notícia publicada a ElNacional.cat