El secretari de difusió de la Generalitat de Catalunya, Miquel Gamisans, s'ha enfrontat aquests mesos al repte de liderar les comunicacions institucionals i d'atenció a la ciutadania del Govern. Entre les estratègies més utilitzades, figura la de "targetitzar" els usuaris que havien de rebre les informacions, per a evitar la saturació de missatges. En aquest sentit, per exemple, s'ha pogut discriminar a qui s'enviava un missatge concret per xarxes socials. "Hem enviat informació de l'hora a la qual poden sortir els infants a un col·lectiu de persones d'una edat compresa entre els estàndards del que poden ser els pares d'aquests infants".
Tanmateix, Gamisans destaca que un dels màxims esforços ha estat al Departament de Salut, on s'ha "muntat una fàbrica de continguts per a la ciutadania, els professionals, els proveïdos. Calia ser ràpids, però també veraços". Del contrari, "si no responíem nosaltres ràpidament, la ciutadania buscaria altres respostes, i moltes vegades pot trobar fake news, distorsions i informació no verificada".
Podeu consultar l'entrevista completa en aquesta notícia publicada a ElNacional.cat