Catalonia Talent

Catalonia Talent

Microsoft aposta per Barcelona amb un nou 'hub' de vendes digitals

11 de març de 2025

Articles - Tecnologia

Barcelona es consolida com a centre d’innovació i tecnologia amb la decisió de Microsoft d’obrir un nou 'hub' de vendes digitals a la ciutat. Aquesta infraestructura es convertirà en el tercer centre d’aquest tipus de la companyia a Europa, Orient Mitjà i Àfrica, sumant-se als ja existents a Dublín (Irlanda) i El Caire (Egipte).

Aquest nou centre estarà dedicat a donar suport a empreses de 13 països, facilitant l’adopció i desplegament de solucions digitals. Els mercats que es gestionaran des de Barcelona inclouen Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, Itàlia, Luxemburg, Noruega, Països Baixos, Portugal, Suècia, Suïssa i Espanya.

Microsoft inicia aquesta operació amb un equip de 44 professionals, majoritàriament dones, segons destaca la companyia, però té previst arribar als 250 treballadors en els pròxims mesos. La companyia està en procés de selecció per incorporar perfils tècnics i comercials especialitzats, com arquitectes ‘cloud’ i especialistes en solucions digitals.

El nou 'hub' s’ubicarà al districte 22@, en un edifici propietat de Colonial, situat al carrer Ciutat de Granada, 150. Aquest espai acull altres empreses tecnològiques rellevants, com King (responsable de Candy Crush) i Activision (Call of Duty), ambdues també propietat de Microsoft. L’empresa ocuparà una planta sencera d’un edifici de 17 pisos, cadascun amb 1.800 m².

Amb aquesta aposta, Microsoft reforça la presència de Catalunya com un pol d’atracció per a hubs tecnològics, un sector que ha crescut de manera exponencial en els últims anys. Abans de la pandèmia, Catalunya comptava amb 80 hubs tecnològics, i avui ja en són 160, generant un impacte econòmic de 2.800 milions d’euros.

Albert Torras

Contingut relacionat

Carregant...
x