Catalonia Talent

Catalonia Talent

Més de 800 empreses turístiques reben el segell Biosphere Sustainable Lifestyle pel seu compromís amb la sostenibilita

28 de juny de 2022

Articles - Medi Ambient

Aquest matí, en un acte celebrat a La Llotja de Mar de Barcelona, s’han lliurat les certificacions i distincions Biosphere del programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere a un total de 844 empreses: 643 renovant la certificació i 201 incorporant-se al programa.

L’acte ha comptat amb la participació de Jaume Collboni, primer tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Abigail Garrido, diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Mònica Roca i Aparici, presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, i Marian Muro, directora general del Consorci de Turisme de Barcelona. A més, representants de l’Institut de Turisme Responsable i la Biosphere Destination Community han adreçat unes paraules a les empreses que han rebut avui el distintiu.

El projecte, nascut el 2017 i impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’Institut de Turisme Reponsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, va incorporar l’any 2019 l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona. L’objectiu és reconèixer aquelles entitats que aposten per una gestió respectuosa amb el medi ambient, la cultura i el retorn social i econòmic de la ciutat i les comarques de Barcelona.

El Compromís basa la seva metodologia en el treball al voltant dels 17 objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Les empreses que obtenen la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle poden sol·licitar el Safe Travels al Consorci Turisme de Barcelona. Aquest segell és el primer homologat a escala mundial i permet reconèixer a qualsevol país del món les empreses, entitats i destinacions que duguin a terme accions de prevenció i higiene contra la COVID-19, amb l’objectiu de generar espais segurs per als viatgers.

El Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere respon tant a la voluntat de promoure un turisme més curós per part dels operadors turístics, com també als desitjos dels visitants de poder viatjar respectant al màxim l’entorn. El desplegament d’aquestes mesures suposa un nou posicionament turístic, que incrementa la competitivitat de la Destinació Barcelona, formada per la ciutat de Barcelona i les 12 comarques de la província.

Contingut relacionat

Carregant...
x