Catalonia Talent

Catalonia Talent

Més de 1.000 persones participen en el JUMP2DIGITAL, el primer gran esdeveniment dirigit al talent digital

16 de desembre de 2021

Articles - Tecnologia

Mobile World Capital Barcelona, a través del programa Barcelona Digital Talent, juntament amb el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, ha celebrat a la Llotja de Mar de la Cambra de Comerç de Barcelona JUMP2DIGITAL, el primer gran esdeveniment dirigit al talent digital a Barcelona, en un moment de fort creixement del sector.

Durant la jornada, es van donar cita a empreses i talent per a l’ocupació de noves professions digitals. En concret, més de 1.000 persones van tenir l’oportunitat d’assistir a ponències de la mà de professionals del sector com Chema Alonso, Chief Data Officer a Telefónica, Carlos Buenosvinos, CEO & CTO a SEAT:CODE, Montse Guàrdia, co-founder & CEO a Big Onion, Christina Ghetti, global head of Workforce 360 and Nearforce IT hub Barcelona & Milan a Nestlé, o Rosa Martínez, AI & Advanced Analytics CoE a CaixaBank Tech. A més, compta amb la presència d’influencers de l’àmbit digital com El Físico Barbudo, Eva Porto, Jota Code, Raquel Mascaraque o Miriam González.

Empreses participants com CaixaBank, Bayer, Accenture, SEAT:CODE, Zurich, DKV, NTT Data, Cloudblue, Wolters Kluwer, Experis, Agbar, Fundació i2CAT o Ocado Technology, van explicar els projectes i perfils professionals que estan cercant per als seus equips de desenvolupament digital. Amb aquest motiu, el talent va tenir l’oportunitat de tenir una primera entrevista amb algunes d’aquestes empreses a través d’un Speed Dating organitzat conjuntament amb Barcelona Activa.

Aquests talents també van participar a la Hackathon on 80 persones de diferents perfils professionals digitals van poder resoldre diferents reptes juntament amb professionals de les empreses participants.

També es van dur a terme tres tallers de tres hores impartits per centres de referència com Ironhack, Nuclio Digital School i IT Academy, de desenvolupament web, ciberseguretat i machine learning, que van servir com a porta d’entrada per a futurs professionals digitals.

En paral·lel, durant tota la jornada els assistents van poder gaudir de les següents experiències tecnològiques:

  • Escàner Corporal: es tracta d’una experiència on et puges a una superfície rodant i un conjunt de càmeres escanegen el teu cos i creen un mini-avatar.
  • Reconeixement facial: una càmera detecta totes les persones que s’adrecen a ella i, a través d’un algoritme, pot indicar el teu gènere, edat i estat d’ànim.
  • Museu VR: es tracta d’una experiència on et donen unes ulleres de realitat virtual i amb un joystick pots fer la teva creació artística en 3D de forma immersiva.
  • Experiència de Zurich a través de la solució Azul: es tracta d’un software de reconeixement facial que identifica el preu de la teva assegurança segons el teu rostre.
  • Realitat mixta amb les Hololens: són les millors ulleres de realitat mixta.
  • PPTX immersiu: realitat augmentada aplicada a presentacions power point.
  • Exhibició de producte de SEAT MÓ amb una moto i un patinet dins el patí.
  • I Move & Flow: un sortidor de Damm amb el que et pots tirar a tu mateix la cervesa des del propi smartphone.
  • Grafitti Digital: va tenir lloc durant 3 moments al llarg del dia.
  • Concert de tancament: producció audiovisual on, a través d’intel·ligència Artificial, una DJ punxa música.

Contingut relacionat

FGC Turisme
Carregant...
x