Catalonia Talent

Catalonia Talent

L'Smart Catalonia Challenge i la Direcció General de Transports proposen 5 reptes per resoldre

16 de juny de 2021

Articles - Logística

S'ha obert una nova edició de l’SmartCatalonia Challenge celebrada amb la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya (DGTM), que fins a finals de juliol planteja 5 reptes reals detectats en l'ecosistema del transport públic per carretera susceptibles de ser resolts mitjançant solucions innovadores basades en les TIC. Animem a empreses, start-ups i emprenedors a presentar propostes innovadores, viables i adaptades per a un o diversos dels reptes plantejats.

Hi haurà tres premis, el premi a la millor solució amb una dotació de 15.000 €  i la realització d'una prova pilot amb la DGTM. El guanyador, a més, podrà presentar la proposta al Smart City Expo World Congress 2021. El segon Premi té una dotació de 3.000 € i permet presentar la proposta al Smart City Expo World Congress 2021. El tercer Premi està dotat amb 2.000 € i la presentació al mateix congrés.

S'han previst cinc reptes que cal resoldre i pels quals els concursants poden aportar noves solucions:

- Repte 1: Com millorar la informació de l'estat del servei públic per carretera que rep l'operadora i/o l'usuari. Millorar l’accés per part de l’usuari final a les dades tant estàtiques (horaris, línies d’autobús, etc.) com dinàmiques (temps de pas, etc.) del transport públic per carretera. A la vegada busca incrementar/optimitzar la informació en temps real (especialment pel que fa a la geolocalització de vehicles) i poder comunicar eficaçment aquestes dades tant a les operadores com als usuaris finals.

- Repte 2: Com millorar l'experiència d'usuari i l'accessibilitat per a persones amb diversitat funcional, ja que un dels objectius del transport públic és facilitar l’accés i la inclusió de tota la ciutadania en els seus serveis.L’objectiu d’aquest repte és trobar una solució tecnològica que millori l’accés adaptat a la informació del servei, l’accessibilitat als vehicles i a l’experiència de tots els usuaris.

- Repte 3: Com digitalitzar el sistema de pagament de bitllet senzill del transport públic per carretera? Actualment els usuaris puntuals han de dur la quantitat exacta per comprar un bitllet al conductor de l'autobús. Això fa que el conductor hagi d'interaccionar amb aquests usuaris, fet que provoca petites demores en el servei i afegeix responsabilitats al conductor que, tenint en compte la situació de crisi actual, també comporta riscos sanitaris. A més a més, la gestió i protecció dels diners en metàl·lic suposa un cost addicional per als operadors del servei. Per això l'objectiu d'aquest repte és trobar una solució capaç d'oferir una alternativa al pagament en efectiu del bitllet senzill per als usuaris, especialment pels usuaris ocasionals.

 - Repte 4: Com potenciar l'oferta del transport públic a les zones amb més mancances. Les persones que viuen allunyades de les zones metropolitanes sovint tenen més dificultats per desplaçar-se en transport públic a causa de les limitacions de cobertura i freqüència del servei. L'objectiu d'aquest repte és trobar una solució innovadora que afavoreixi la mobilitat sostenible en zones on el transport públic per carretera presenta més mancances de cobertura

 Finalment: - Repte 5: Com prevenir, disminuir i combatre els casos d’assetjament sexual en el transport públic per carretera? La percepció d'inseguretat que senten les dones quan viatgen amb transport públic posa de manifest la necessitat d'incorporar mesures que tinguin per objectiu l’erradicació d'aquestes violències i garanteixin una correcta actuació davant dels possibles casos i una posterior recuperació. L’objectiu d’aquest repte és trobar una solució innovadora capaç de millorar la seguretat de les usuàries en el transport públic per carretera. 

Contingut relacionat

Carregant...
x