Catalonia Talent

Catalonia Talent

Les empreses catalanes Marvut Technologies i Arthur Holm presentaran a l'ISE un 'showroom' de realitat virtual per experimentar amb els seus productes

30 de gener de 2023

Articles - Tecnologia

Les empreses catalanes Marvut Technologies i Arthur Holm presentaran a l’Integrated Systems Europe (ISE) un showroom de realitat virtual que permet experimentar amb productes de manera immersiva, mitjançant l’ús d’ulleres de realitat virtual. La startup Marvut, especialitzada en solucions tecnològiques immersives, ha creat aquest catàleg virtual perquè Arthur Holm pugui donar a conèixer els seus productes a potencials clients de manera virtual, perquè puguin experimentar amb les funcionalitats de les seves pantalles per a sales de reunions sense necessitat de desplaçar-se. L’ISE, el principal congrés del sector audiovisual, té lloc a Barcelona a partir de dimarts 31 de gener.

El projecte ha rebut el suport d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, que va impulsar la connexió entre les dues corporacions durant l’edició de l’ISE de 2022. En el marc del congrés, ACCIÓ (com a membre de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea a Catalunya) va organitzar l’ISE Open Innovation Challenge, un cicle de trobades entre empreses proveïdores de tecnologies i solucions amb altres companyies que presenten reptes empresarials i necessitats específiques, amb l’objectiu d’impulsar la innovació oberta i els projectes col·laboratius.

D’acord amb el CEO d’Arthur Holm, Henrik Holm, “com a empresa amb presència internacional rellevant, necessitàvem trobar una solució per poder presentar a l’estranger els nostres productes, que són molt voluminosos, de manera virtual”. Per això, des de Marvut van “desenvolupar una solució que anomenem ‘realitat extensiva’, és a dir, un showroom virtual en què els seus clients potencials poden descobrir tot el seu catàleg de monitors motoritzats, micròfons, altaveus, càmeres i caixes de connexions només amb l’ús d’unes ulleres de realitat virtual”, explica el CEO i cofundador de Marvut, Diego Fernández.

D’aquesta manera, l’usuari es posa les ulleres i mitjançant uns comandaments accedeix a un entorn virtual on es representa l’espai en el qual s’instal·larien les pantalles d’Arthur Holm, com ara una sala de reunions o fins i tot el parlament d’un país, i des d’allà es poden anar provant les diferents funcionalitats dels aparells de manera immersiva. Marvut disposa ja d’una versió pilot de la seva tecnologia, que presentaran juntament amb Arthur Holm durant l’edició d’enguany de l’ISE.

Segons Fernández, Marvut és l’única empresa a tot l’Estat capaç de “realitzar solucions hologràfiques i en 3D interactives, és a dir, que permeten que l’usuari hi reaccioni”, gràcies a la seva pròpia tecnologia de sensors. Per poder desenvolupar els seus entorns immersius, l’equip de la startup es dedica a “modelar producte per producte amb un ordinador per transformar-los en imatges en 3D”. “Com que aquest procés pot ser molt llarg, sovint ens basem en la fotogrametria, és a dir, prenem moltíssimes fotografies d’un objecte per poder crear més ràpidament el seu model tridimensional”, destaca. En el cas d’Arthur Holm, com que l’empresa ja disposava dels seus propis productes en 3D, Marvut simplement va adaptar-los al seu sistema per poder-los incorporar a l’entorn virtual.

El CEO de Marvut subratlla que la participació a l’ISE Open Innovation Challenge va ser molt positiva: “No només ens va posar en contacte com a proveïdors de solucions de software amb un futur soci que tenia una necessitat real, sinó que com a startup també ens ha permès aprendre a col·laborar amb una empresa ja consolidada, amb un termini de temps molt exigent”. La tecnologia de l’empresa emergent catalana es dirigeix a tota mena de sectors, des de la cultura i l’oci a l’àmbit corporatiu de qualsevol empresa. Fundada el 2020, Marvut compta amb una desena de treballadors entre la seva seu de Barcelona i la delegació que tenen a Colòmbia, un mercat en què van entrar de la mà d’ACCIÓ, i preveu duplicar la seva plantilla aquest 2023. A més, la startup té en els seus plans internacionalitzar-se properament també a França, on preveu tancar un acord per distribuir les seves solucions durant els propers mesos.

Per la seva banda, Arthur Holm s’especialitza en solucions audiovisuals per a diferents sectors, des de l’institucional al corporatiu (sales de reunions, sales de conferències, auditoris, etc.) o fins i tot per a vaixells i per a hotels. El CEO d’Arthur Holm, Henrik Holm, destaca que la col·laboració els ha permès “disposar d’un showroom a l’abast de tots els distribuïdors internacionals”. L’empresa compta actualment amb una plantilla de 37 treballadors i està present en 40 països.

Contingut relacionat

Recorda el futur
Carregant...
x