La companyia danesa de joguines Lego espera inaugurar abans de Nadal una macrobotiga al número 9 del passeig de Gràcia que combinarà la venda amb espais interactius i d’entreteniment. És el primer espai de venda d’aquest tipus que Lego inaugurarà a Europa, després de provar el model a la botiga de la Cinquena Avinguda de Nova York.
L’espai ocuparà la planta baixa i l’entresol d’un local de 805 metres quadrats, amb una superfície de venda de 500 metres quadrats, mentre que las resta estarà dedicat a magatzems i oficines.
En un comunicat, la companyia explica que la botiga disposarà d’icones barcelonines de mida real i un estudi de personalització per dissenyar figures i mosaics fetes amb les peces de plàstic i, després, poder-les muntar. A l’entrada, un arbre interactiu de grans dimensions construït amb 880.000 peces donarà la benvinguda al visitant.
Aquesta botiga serà la primera “flagship” del grup a Espanya, és a dir, la primera macrobotiga que vol servir de buc insigne de Lego a l’estat. També serà la primera d’Europa on s’instaurarà el model “retailtainment”, per oferir “dinàmiques immersives físiques i digitals al comprador, de gran exclusivitat”.
A hores d’ara, Lego disposa de dues botigues a Barcelona, de les 700 que té arreu del món. L’any passat, coincidint amb el confinament, la companyia va doblar el nombre de visites al seu web i preveu obrir més d’un centenar de botigues noves aquest 2021.