Catalonia Talent

Catalonia Talent

Innovació tecnològica i educació, de la mà cap a nous models d'aprenentatge

19 d'octubre de 2021

Articles - Ciència i Coneixement

Redacció - EAE Business School de Barcelona ha acollit l'acte "Formació sense límits i personalitzada: el nou paradigma educatiu" organitzat per Talent Shakers, el moviment impulsat per Oryon Universal que aposta per promoure i fomentar el talent emprenedor a Espanya. En l'acte s'ha posat el focus en la necessitat d'invertir en formació i educació i s'ha debatut sobre les possibilitats de la innovació tecnològica aplicada all sector formatiu-educatiu, com s'està afrontant la transició cap a un model formatiu cada vegada més digitalitzat i els grans desafiaments als que s'enfronta el sector.

La pandèmia de la COVID-19 ha dissipat els dubtes sobre la urgent necessitat d'implementar la transformació digital en un sector clau com és la formació. I aquí és on el sector EduTech té ja un llarg camí recorregut. No és un concepte nou, però sí que ha renovat el seu valor estratègic gràcies a l'interès de les economies en aprofitar els avenços tecnològics per enriquir els models d'aprenentatge. "La inversió en startups formatiu-educatives creix a tot el món i els inversors comencen a veure l'atractiu de la indústria espanyola pel potencial que el sector té gràcies a l'idioma", explica Anindya Saha, inversor i director d'EAE Invierte, la plataforma d'inversió que es dedica a donar suport a estudiants i alumnis d'EAE en projectes innovadors. "La diferència entre l'educació i altres sectors és prou clara: sempre hi ha necessitat. I, curiosament, augmenta la seva demanda quan hi ha una crisi econòmica ", conclou Saha.

I és que el sector tecnològic s'ha convertit en l'aliat del coneixement i l'aprenentatge. "Fins ara teníem sempre un mateix llibre per aprendre. Avui les noves tecnologies ens permeten adaptar 

aquest llibre a noves maneres i formes d'aprendre", apunta Pau Garcia-Milà, CEO i fundador de Founderz, la primera escola online d'emprenedoria amb un programa formatiu que permet triar com i quan "aprendre a emprendre" a través de vídeos de 10-15 minuts de durada que l'alumne pot consumir a demanda. I és que el microlearning és un model formatiu que a poc a poc s'està imposant i que aconsegueix uns òptims resultats d'aprenentatge a curt termini.

"En un context en què la formació digital està a l'ordre del dia volem tenir la informació al nostre abast i poder respondre les nostres preguntes en el moment en què ens les plantegem" explica Elena Trias de Bes, CEO d'Wonderkids Connect, una comunitat online formada per professionals especialitzats en acompanyament i educació emocional per a famílies amb fills. Amb una àmplia varietat de micro-càpsules gravades per professionals especialitzats en família, aporta a pares i mares consells pràctics per a "ajudar els seus fills a conèixer-se millor, desenvolupar la seva autoestima, les seves habilitats emocionals i potenciar els seus talents".

Gamificació, una tendència que va en augment

Una altra de les tendències en el sector de la tecnologia educativa és la gamificació. El joc és un mètode que demostra ser cada vegada més eficaç per fomentar un aprenentatge actiu ja que l'alumne té l'obligació d'implicar-eliminant l'acció passiva d'escoltar una lliçó. "Un alumne que és partícip del seu procés d'aprenentatge és un alumne motivat", assegura Ignacio Barriendos, CEO d'DoGood People, una startup que ha desenvolupat una app que permet a institucions educatives involucrar als seus estudiants activament en estratègies de sostenibilitat corporativa. "Gràcies a la gamificació hem aconseguit que els alumnes incorporin hàbits sostenibles al seu dia a dia i que l'experiència sigui atractiva i divertida", explica Barriendos.

Tots els ponents coincideixen que les noves tecnologies no seran un obstacle per l'aprenentatge. Simplement, els coneixements seran assimilats de forma diferent. "L'ésser humà evoluciona cap a una mena d'aprenentatge multitasca. Això significa que la informació ja no estarà concentrada en un mateix lloc, sinó que les persones assimilaran petites dosis d'informació al mateix temps i procedents de diferents mitjans ", conclou Pau Garcia-Milà.

 

 

Temes oryongamificació

Contingut relacionat

ICF
Carregant...
x