Catalonia Talent

Catalonia Talent

Heura aposta per la innovació i l'expansió internacional amb noves patents i tecnologies

14 d'octubre de 2024

Articles - Gastronomia i alimentació

L'empresa barcelonina Heura, especialitzada en la producció de carn 100% vegetal, continua consolidant-se com un referent en el sector alimentari amb noves iniciatives d'innovació. Actualment compta amb 14 productes al mercat, i segons el seu cofundador i CEO, Marc Coloma, l'empresa preveu llançar tres noves innovacions l'any vinent. A més de potenciar el desenvolupament de nous productes, Heura està centrant els seus esforços en la creació de noves patents tecnològiques i en l'expansió cap al mercat empresarial (B2B). En els pròxims mesos, l'empresa té previst sumar sis noves patents a les dues ja existents, amb l'objectiu de millorar processos en la producció d'aliments.

Heura no només treballa en el desenvolupament de productes finals, com les seves hamburgueses vegetals, sinó que també està ampliant el seu model de negoci cap a la creació de tecnologies alimentàries que es poden aplicar en diferents indústries. Aquesta diversificació permet a l'empresa establir col·laboracions amb altres companyies per comercialitzar les seves tecnologies a nivell global. Segons Coloma, el seu objectiu és crear aliances amb grans empreses perquè puguin implementar aquestes solucions a qualsevol part del món, permetent que Heura tingui un impacte més enllà dels productes que ven directament.

Expansió internacional i creixement sostenible

En termes d'expansió, Heura preveu consolidar la seva presència en el sud d'Europa, amb especial atenció a mercats com Espanya, França, Itàlia i Portugal. A més, la companyia també vol escalar la seva línia de tecnologies des dels Estats Units fins al Japó. Coloma admet que un dels principals reptes de l'empresa és la disponibilitat de recursos econòmics, però confia que l'ús de les noves tecnologies permetrà ampliar l'abast de la companyia i accedir a nous mercats. L'empresa preveu que aquesta branca empresarial estigui plenament operativa en els pròxims tres anys, convertint-se en un element clau per al seu creixement a llarg termini.

El 2023, Heura va haver d'ajustar les seves expectatives de creixement a causa de l'impacte dels costos de les matèries primeres, l'augment dels preus energètics i la reducció de la inversió. Aquestes circumstàncies van obligar l'empresa a aplicar dues rondes d'ERO que van afectar un 19% de la plantilla. Tot i així, Coloma destaca que aquest canvi va permetre a l'empresa transitar cap a un model de creixement més sostenible i rendible. Aquest ajustament també va coincidir amb el canvi d'estratègia per diversificar el negoci i afegir l'àmbit empresarial, la qual cosa ha ajudat a Heura a ser més resilient.

Perspectives de futur i crida al suport públic

Heura va tancar el 2023 amb una facturació de 38,3 milions d’euros i un Ebitda positiu a Espanya, i preveu assolir el break even en altres mercats a partir del tercer trimestre del 2024. Amb un centenar de treballadors, el 25% dels quals es dediquen a la investigació i desenvolupament (R+D), l'empresa continua centrant els seus esforços en la innovació. Tanmateix, Coloma ha expressat la seva preocupació pel poc suport que la indústria alimentària d'origen vegetal rep de les administracions públiques, tot assenyalant que el suport és majoritàriament privat. Segons l'emprenedor, aquesta indústria té un gran potencial per contribuir a la salut pública i a la reducció d'emissions de CO₂, i considera que les administracions haurien de mostrar més interès per aquest sector.

Coloma conclou afirmant que Heura és una "gran navalla suïssa" capaç de resoldre grans reptes amb un sol producte, i reitera la necessitat d'un major suport públic per continuar avançant cap a un sistema alimentari més sostenible.

Contingut relacionat

Carregant...
x