L’empresa catalana Cooltra ha assolit els 50.000 usuaris de motos elèctriques compartides en el seu primer any de presència a París. Després de desembarcar-hi el juny de 2021, la companyia s’ha consolidat com el segon operador més utilitzat a la capital francesa, on ja representa el 15% de la quota de mercat.
Per al projecte d’implantació a França, Cooltra ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a París.
Cooltra ha consolidat d’aquesta manera la seva implantació a França, on disposa actualment de 2.000 motos elèctriques i compta amb una nau de 1.064 metres quadrats entre magatzem i oficines. De fet, la ràpida introducció de l’empresa a París s’ha traduït en la contractació de 50 persones, que operen amb el suport de la vuitantena present a la seu central de Barcelona.
Segons la B2C Success Manager de Cooltra a França, Laura Gulias, “preveiem un creixement encara més important i sostingut a París els pròxims mesos, on esperem ocupar el 30% de la quota de mercat abans d’acabar el 2022”. Així mateix, destaca la importància d’assentar-se a “una ciutat que és una icona europea, que ens posiciona internacionalment i on podem visualitzar les dinàmiques de futur del sector”.
La presència a la capital francesa també ha servit a la marca per arribar a un públic diferent al més habitual en la resta de ciutats on opera. “A París estem aconseguint captar un públic més sènior, major de 45 anys”, apunta Gulias. En aquest sentit, la dirigent de Cooltra també destaca l’alt percentatge de dones que fan servir les seves motos a París. “Un 41% dels usuaris són dones, força superior al 30% de Barcelona i al de la resta de ciutats on som presents”.