El sector audiovisual català està format per 3.600 empreses que facturen 6.700 milions d’euros i donen feina a 31.000 persones. Són les principals conclusions d’un estudi d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- fet públic aquest dimarts coincidint amb la inauguració de l’Integrated Systems Europe a Barcelona, l’esdeveniment més important d’Europa del sector audiovisual.
Així, segons l’informe d’ACCIÓ, les 3.600 empreses catalanes del sector audiovisual català es dediquen principalment a l’entreteniment audiovisual (com productores de pel·lícules i sèries o les desenvolupadores de videojocs) que concentra el 51% de la facturació del sector. El segon segment de negoci és la comunicació corporativa, la publicitat i els esdeveniments (que tracta tots els serveis de màrqueting digital i branded content així com l’organització d’esdeveniments en temps real), amb el 40% de la facturació. Finalment, amb el 9% del volum de negoci del sector, destaca l’activitat dels mitjans de comunicació.
En l’àmbit de la inversió estrangera, l’informe d’ACCIÓ apunta que Catalunya ha captat gairebé 50 milions d’euros d’inversió estrangera el 2021 en el sector audiovisual, xifra que representa un augment interanual del 37% i el millor registre de la sèrie històrica. Si s’analitza en períodes més amplis per evitar l’efecte volàtil d’aquesta estadística, el volum d’inversió estrangera en els últims cinc anys (2017-2021) ha assolit gairebé els 170 milions d’euros i la creació de 2.700 llocs de treball.
D’altra banda, el document també posa de manifest la presència de 213 startups catalanes del sector audiovisual (més d’un 11% del total de 1.900 startups catalanes), xifra que representa gairebé el doble que fa cinc anys.