Articles - Startups i emprenedors
Un any després de l’aprovació del MPGM del 22@nord, l’associació de professionals 22@NetworkBCN i Barcelona Activa han reunit a les principals entitats del districte per a presentar el baròmetre/observatori del 22@, definir i debatre l’estratègia de desenvolupament del 22@Nord.
Enric Urreta, president del 22@Network BCN ha reivindicat la necessitat de consensuar el model econòmic del 22@Nord que ha de permetre al districte superar els reptes actuals que se li plantegen, estretament connectats a l’habitatge, la connectivitat i l’aterratge de talent, empreses i inversions.
En aquest sentit, Urreta ha afirmat que és necessari fer del 22@ un espai on no només treballar, però on voler viure, motiu pel qual ha reclamat que el desenvolupament del 22@Nord inclogui equipaments, serveis i espais necessaris per a l’ús residencial, la formació, la socialització, i la millora de la connectivitat, tant a dins del districte, com amb la resta del territori.
Isabel Sabadí, Directora Executiva del 22@Network BCN, ha fonamentat el sentit d’aquestes demandes amb la presentació de les principals conclusions extretes per l’Observatori 22@Network BCN, una iniciativa finançada per Barcelona Activa amb la finalitat de generar informes de situació socioeconòmica del districte. Segons Sabadí, les conclusions obtingudes deixenclar el model de governança del 22@ és referent i ha de continuarbasant-se en la col·laboració public privada.
Avui dia, el 22@ alberga 12.150 empreses, 9 universitats, 3 centres tecnològics, 5 incubadores i acceleradores, 35 coworkings i 700 startups. El Districte de la Innovació ha esdevingut un pol d’atracció, amb un ecosistema consolidat i en constant evolució, amb un 78% dels hubs tecnològics ubicats a la ciutat. A més, el 59% d’empreses Hi Tech de tota Barcelona es concentra en aquest districte.
El 22@Nord, on hi viuen, a dia d’avui, unes 3.000 persones i amb el barri de Provençals del Poblenou amb un creixement significatiu de població en els darrers 20 anys, esllança amb l’estratègia de tot el 22@.
Durant la seva intervenció, Laia Bonet, la Tercera Tinenta d’Alcaldia i responsabled’Economia de l’Ajuntament de Barcelona, ha emfatitzat la necessitat de promoure l’equilibri social, econòmic i mediambiental, el qual ha de consolidar el 22@ com un clúster urbà i “humà”, que participa en la competitivitat i dinamisme de la ciutat, alhora que promou un model de prosperitat més inclusiu i sostenible. “El 22@Nord esdevindrà un nou pol d’atracció d’inversions i extensió del pol tecnològic, gràcies a una estratègia basada en el foment de les indústries creatives i l’economia verda i circular. Dibuixem la milla creativa (Eix Pere IV i Cristòbal de Moure) com a exemple del desenvolupament econòmic basat en el talent, la creativitat i la sostenibilitat”, ha afegit la tinenta.
Albert Dalmau, Gerent d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, ha puntualitzat que definir l’estratègia del 22@Nord és també parlar del model deciutat que es vol promoure. Per aquest motiu, Dalmau ha anat un pas més enllà per reivindicar que l’estratègia del 22@Nord “és la punta de llança de l’ofensiva econòmica de la ciutat de Barcelona per oferir 80 noves hectàrees de desenvolupament, amb 1.000.000 m2 de nou sostre econòmic i amb més habitatge. Aquesta aposta es concretarà amb col·laboració publicprivada i l’aposta de l’Ajuntament per fer de tractor i impulsar l’eix verd de Cristóbal de Moure i la Milla Creativa de Pere IV”.