Catalonia Talent

Catalonia Talent

Barcelona i vuit municipis impulsen una associació de ciutats a tot Espanya per a la cocreació de continguts turístics culturals

5 de febrer de 2021

Articles - Cultura

L’Ajuntament de Barcelona ha convocat la primera reunió per impulsar el Consell Espanyol de Continguts Turístics, una associació de municipis de tot Espanya per a la cocreació de continguts culturals turístics. Amb aquest objectiu, el  regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, s’ha reunit aquesta setmana amb els i les representants de turisme de les ciutats del grup impulsor que són, juntament amb Barcelona, les ciutats de Santiago de Compostela, Palma de Mallorca, Sevilla, Madrid, San Sebastià, Bilbao, Màlaga i València.

Aquesta primera trobada ha servit per posar les bases d’aquesta associació per crear un pla estable i continuat per part de les principals ciutats d’Espanya amb interès per construir els seus continguts turístics vinculats amb la creació cultural i les indústries creatives. És una iniciativa que compta amb el suport de la Secretaria d’Estat de Turisme i els ministeris de Cultura i Esport, i d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, que pretén també facilitar la mobilitat turística de la ciutadania espanyola i crear nous atractius que també afavoreixin la mobilitat de turistes internacionals.

Per al regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, “la promoció del turisme urbà és avui dia una necessitat en la mesura que suposa una oportunitat per mantenir un sòl de sostenibilitat econòmica imprescindible per a una part important del sector turístic ara mateix i per dinamitzar una economia del visitant molt afectada per la crisi actual”. “Això però”, ha seguit Marcé “entès no només com a solució necessària per a un problema conjuntural sinó també com a objectiu a mig i llarg termini, per remuntar el dèficit actual de circuits culturals i la pèrdua acumulada de competitivitat cultural a escala global”. Xavier Marcé ha proposat com a primeres línies de treball analitzar i organitzar el potencial cultural espanyol de manera planificada, amb una programació que diversifiqui els destins turístics a Espanya i treballant àmbits com la música, les arts escèniques, les arts visuals, la gastronomia, el disseny, la moda o les localitzacions audiovisuals, entre altres potencials.

En aquesta primera trobada, els nou municipis han acordat treballar conjuntament en ampliar i diversificar les expectatives de qualitat turística, facilitar espais de coneixement i interacció entre la ciutadania espanyola, reequilibrar dinàmiques de turisme urbà i turisme vocacional, regenerar la capacitat per a coproduir i circular continguts de tot tipus i especialment de culturals, i ampliar les possibilitats de cooperació entre territoris per a una millor gestió dels programes de promoció internacional.

Barcelona també s’ha sumat aquesta setmana a la Red de Destinos Turísticos Inteligentes, RED DTI, la xarxa de destins turístics intel·ligents, per tal de potenciar l’aplicació de solucions tecnològiques i eines i recursos digitals per millorar la gestió i governança del turisme a la ciutat. La Comissió de Govern ha aprovat sol·licitar en data 4 de febrer l’adhesió amb què la ciutat es compromet a participar, impulsar, recolzar i promocionar la xarxa de destins turístics intel·ligents, i a formar-ne part dels òrgans de gestió.

Temes culturaturismecompetitivitatXavier Marcé

Contingut relacionat

Carregant...
x