Catalonia Talent

Catalonia Talent

'Amazing Barcelona', el nou Hub per digitalitzar el turisme a la ciutat

19 de maig de 2021

Articles - Comerç i Turisme

Aquest dimarts va tenir lloc al Camp Nou la presentació i constitució d’Amazing Barcelona, el nou Hub Data Turístic de la ciutat. Aquest Centre d’Intel·ligència és una iniciativa publicoprivada que permetrà la digitalització turística de Barcelona i l’evolució d’aquest sector econòmic que ha estat fortament afectat per la crisi de la Covid-19, tot millorant l’experiència dels visitants a la ciutat i, conseqüentment, fidelitzant-los i augmentant el seu valor. 

Aquest nou Hub de Data ‘Amazing Barcelona’ centralitzarà la gestió de tota l’experiència turística a Barcelona. L'entitat, de gestió única d'informació, permetrà la transformació, digitalització, dinamització i impuls dels serveis de turisme a Barcelona, aprofitant les dades que arriben de diferents fonts per a donar impuls a l'economia del visitant i regenerar el turisme a la ciutat. En concret, el seu equip treballarà totes les dades en unes úniques instal·lacions, altament tecnificades, fet que facilitarà la presa de decisions als agents d’un sector necessitat d’una forta regeneració després de la pandèmia.

La prioritat del projecte és fer de la digitalització, la sostenibilitat i el coneixement un motor de transformació dels sectors econòmics que han sofert un fort impacte per la pandèmia. A més, també es vol posar en marxa una plataforma de destinació turística intel·ligent i una app que faciliti als visitants informació i funcionalitats que millorin la seva estada a Barcelona.

El projecte, que està emmarcat en el Pla de reactivació econòmica i protecció social ‘Turisme intel·ligent’, optarà a l’assignació dels fons europeus Next Generation EU. De fet, la Cambra de Comerç de Barcelona i Turisme de Barcelona han d’elaborar ara un business plan que defineixi les potencialitats de la iniciativa i el finançament necessari.

Durant la presentació, el conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha assegurat que “la gestió del Big Data pot donar-nos en el món del turisme un gran avantatge competitiu, ja que és el gran valor d’aquest projecte, al qual des de la Generalitat donem suport”.

La iniciativa la lidera el Consorci Turisme de Barcelona i compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona, Vueling, el F.C. Barcelona, Telefónica, l’Hospital Clínic, i també s’hi han afegit d’altres entitats i empreses com la Damm i el RACC.

Temes HubBig DataBarcelonaturismeeconomiadigitalització

Contingut relacionat

Carregant...
x