Catalonia Talent

Catalonia Talent

Acord per l'aeroport

3 d'agost de 2021

Articles - Logística

Redaccio - La Generalitat i el govern espanyol van arribar ahir a la tarda a un principi d'acord per a l'ampliació del Prat. Entre les concessions acceptades per Moncloa hi ha la connexió amb l'AVE de Barcelona i els aeroports de Girona - Costa Brava i Reus. Una de les polèmiques que ha copat l'actualitat del dia és l'afectació mínima a espais naturals com La Ricarda, que ha estat motiu de crítica per part de l'oposició. Segons ha anunciat el Govern, es preveu que l'afectació sobre aquests espais sigui mínima.

Unes hores abans de la comissió bilateral entre administracions celebrada ahir, el president del govern espanyol Pedro Sánchez i el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró havien mantingut una trobada en què també hi era present el president d’Aena, Maurici Lucena, i la secretària d’Estat de Transports, Isabel Pardo de Vera. Durant la reunió es va debatre sobre com serà l’ampliació de l’aeroport del Prat, amb un preacord que s'ha xifrat en 1.700 milions d’euros d'inversió, una durada d'una dotzena d'anys I la connexió de Barcleona amb els aeroports de Girona i Reus en un termini de 30 minuts mitjançant el tren d'alta velocitat.

El pacte assolit suposa el primer pas per a aconseguir la inversió a l'aeroport del Prat, però no en concreta gaire detalls. El motiu de fer-ho ara ha estat la premura per desencallar aquesta qüestió abans del mes de setembre. El vicepresident Puigneró va aclarir que no està definida l’ampliació encara de 500 metres d’una de les pistes, com planteja Aena. «Ampliarem el camp de vol, la solució tècnica passa per fer possible arribar a el nombre de vols/ hora per ser un aeroport de connexió. No passa per ampliar la pista 500 metres. Si s’ha de fer es determinarà el projecte concret, que sigui el mínim possible, amb la mínima afectació i si pot ser amb zero afectació», va assegurar Puigneró.

Sánchez i Puigneró van acordar que Aena redacti un pla director de reformes que haurà de concretar pròximament amb una inversió de 1.700 milions d’euros i sobre el qual la Generalitat es guarda un possible veto; depenent de l’opinió que manifesti la Comissió Europea sobre l’impacte mediambiental que pogués tenir el projecte. Aquest element ha estat troncal en les últimes negociacions, especialment per les reticències de part del Govern a acceptar una ampliació que pogués no comptar amb el vistiplau de la UE. «Si té l’aval de la Comissió Europea vol dir que té respecta els criteris mediambientals d’aquella zona», va explicar el vicepresident.

Temes aeroportprat. gironareus

Contingut relacionat

FGC Turisme
Carregant...
x