En els 100.000 metres quadrats de tres pavellons de Fira Barcelona en que se situa l'edició 2021 del Mobile World Congress, són un centenar les empreses catalanes - entre startups i multinacionals -, les que se sumen a aquesta edició, la més compromesa de totes en la recuperació econòmica del país i la ciutat, després de la cancel·lació de la darrera trobada.
Un dels esforços que ha fet GSMA, organitzadora de l'esdeveniment, per a atraure el públic local i suplir, en certa mesura, la manca de visitans estrangers, ha estat una entrada de 21€ de cost per a treballadors d'onze sectors diferents, que van des de les finances a l'educació, passant pel comerç electrònic o el transport, i que permetrà que els emprenedors i tecnòlegs locals assisteixin a la Fira.
Comencem pel pavelló de la Generalitat, i és que el Departament de Polítiques Digitals del Govern inclourà 56 empreses expositores - 20 menys que en l'edició del 2019. Entre elles, Parlem Telecom, Sateliot, Ferrocarrils de la Generalitat o Fibracat, entre d'altres. A l'estand d'Espanya, hi haurà 25 companyies, algunes de les quals són catalanes, com Agile, Netrivals, NPAW, PayXpert o Vintegris, entre s'altres. Destaquem la participació de fins a 400 startups emergents de Catalunya en el marc del 4Y4N, fira dedicada a les startups, complementaria al Mobile, moltes d'elles vinculades a Tech Barcelona, Acció, Barcelona Activa, BCN Health Hub o l'ICEC, entre d'altres.
Sense oblidar empreses multinacionals, amb seus a Barcelona, com Telefònica, CaixaBank, Banc Sabadell, el Port de Barcelona, l'Institut Químic de Sarrià o Cellnex, a més de Mobile World Capital Barcelona, ni tampoc el sector universitari, representant per la UPF, Esade, la UPC o la UOC