Catalonia Talent

Catalonia Talent

Fent Història

Publicitat

Des de Ramon Llull al Tricicle, de Verdaguer a Anna Veiga, fem un viatge per tot allò que les catalanes i catalans han aportat a la humanitat, ja sigui des d’un vessant internacional, o amb la demostració de la seva genialitat a casa nostra i a fora. Personatges que marquen èpoques i generacions, i que el fruit de la seva feina i aficions ha permès desenvolupar el nostre planeta, la nostra cultura, i el nostre benestar.

Joaquim Lorente
Joaquim Lorente
Barcelona, 1943

Publicista. Es va iniciar en l’ofici amb Victor Sagi fins que l’any 1970 funda MMLB, la companyia més gran d’Espanya en l’especialitat. Creador de marques amb múltiples premis, ha encunyat frases com “Los japoneses” per a Nissan o “Fem i farem” per a CiU.

Juan Campmany
Juan Campmany
Barcelona, 1944

Publicista premiat l’any 2009 com el millor publicitari de la dècada, s’ha especialitzat en consolidar marques i crear líders, com Rodríguez Zapatero, al que va conduir fins a la Moncloa. Fundador de l’agència Tandem abans de presidir DDB España.

Lluís Bassat
Lluís Bassat
Barcelona, 1941

Publicista reconegut com el millor publicitari espanyol del segle XX, va ser pioner en la globalització a l’unir-se amb la nord-americana Ogilvy. Creador de campanyes exitoses, va assessorar la Generalitat i la cerimònia inaugural dels Jocs de Barcelona92.

Luis Casadevall
Luis Casadevall
Madroñal. Sevilla, 1950

Publicista. Al front de les diverses companyies que ha dirigit (Publicis, Casadevall & Pedreño, etc.) ha aportat una gran dosi de creativitat: “cuerpo Danone”, “piel sana” o “hola, soy Edu, Feliz Navidad”. Va obtenir el Gran Prix de Cannes l’any 1992.

Rafael Roldós
Rafael Roldós
Barcelona, 1846-1918

Emprenedor i fundador de l’agència publicitària més antiga del món, Roldós S.A., amb 28 anys va començar com a intermediari en la compra, disseny, venda i publicació d’espais publicitaris, amb especial incidència en els rètols exteriors.

Robert Rodergas
Robert Rodergas
Súria, 1936

Publicista i introductor d’un nou concepte de la comunicació publicitària, considera que per crear el producte és fonamental la BES (bellesa, emoció, singularitat). És el pare de les campanyes de Gallina Blanca i de la penetració a l’Àfrica.

Victor Sagi
Victor Sagi
Barcelona, 1921-2014

Empresari pioner de la publicitat a finals dels anys 50, va crear l’eslògan ‘el Barça més que un club’ i va gestionar la cartera publicitària de la majoria de la premsa barcelonina. A més, va ser distribuïdor de cine i fundador de Diario Femenino.

Carregant...
x