Des de Ramon Llull al Tricicle, de Verdaguer a Anna Veiga, fem un viatge per tot allò que les catalanes i catalans han aportat a la humanitat, ja sigui des d’un vessant internacional, o amb la demostració de la seva genialitat a casa nostra i a fora. Personatges que marquen èpoques i generacions, i que el fruit de la seva feina i aficions ha permès desenvolupar el nostre planeta, la nostra cultura, i el nostre benestar.
Enginyer de Camins, Canals i Ports, va ser el primer conseller de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya entre el 1991 i 1996. Entre els anys 1983 i 1991 fou president d’FGC.
Enginyer promotor de l’electrificació de la indústria catalana. Cofundador, ideòleg i constructor dels Ferrocarrils de Catalunya, origen de l’actual xarxa ferroviària d’FGC, va impulsar la connexió de Barcelona amb el Vallès.
Enginyer, inspector estatal dels ferrocarrils de Catalunya i enginyer de les obres dels ferrocarrils de Tarragona a Barcelona i França. Va ser impulsor de grans obres com el túnel d’Argentera o l’estació de França de Barcelona.
Enginyer, urbanista i polític, pioner de l’urbanisme i impulsor del projecte de reforma i eixample de la ciutat de Barcelona conegut com a Pla Cerdà.
Fundada el 1855, va ser una de les empreses emblemàtiques del desenvolupament industrial de Catalunya. A les seves instal·lacions es construïa tota mena de maquinària pesant, des de motors de vaixells fins a locomotores de vapor.
Més coneguda com a Mari Pepa Colomer va ser la primera aviadora catalana de la història i la tercera d’Espanya. Va aconseguir la llicència de pilot als 18 anys i va formar part de l’Escola de Pilots de la Generalitat de Catalunya durant la Guerra Civil espanyola. Posteriorment, es va exiliar a França i després a Anglaterra.
Economista i política, se la considera impulsora del transport públic metropolità amb la seva valuosa aportació com a presidenta de l’Entitat Metropolitana del Transport, de Transports de Barcelona, del Ferrocarril Metropolità de Barcelona i de RENFE.
Armador i empresari, va ser l’impulsor de la línia de ferrocarril entre Barcelona i Mataró, inaugurada el 28 d’octubre de 1848 i considerada la primera línia de tren de la península.
Empresa de transport catalana que va començar la seva activitat al segle XVIII. Amb seu a Mollet del Vallès, actualment opera 250 línies d’autobús urbanes, interurbanes, nocturnes i exprés repartides pel territori català.
Enginyer i pilot del transport metropolità a Catalunya, realitzà la primera línia de metro a la ciutat de Barcelona entre Lesseps i Liceu, el funicular de Montserrat i el túnel de Balmes per on actualment passen els trens d’FGC.